fredag den 13. april 2018

Kort med kranse

Jeg vil vise nogle eksempler på hvordan man kan bruge nogle af de små stempler der ofte er i et stempelsæt, én måde er at lave sin egen baggrund, men denne gang vil jeg i stedet bruge dem til at lave en krans af:

Jeg har brugt stempelsættet Tillykke med blomster. Da jeg vil male med zig brushes har jeg valgt at bruge noget akvarelpapir (str. 13x13) - derefter har jeg markeret midt på begge sider, samt fra hjørne til hjørne - jeg fandt efterfølgende ud af at jeg kunne nøjes med at markerer ude i kanterne, så jeg ikke skulle til at viske streger væk inde midt i kortet.

Først stemplede jeg teksten i mørk lilla og embossede med klart embossingpulver.
Derefter begyndt jeg med den ene af blomsterne, satte den på den første af stregerne og stemplede med en lys lilla.

Derefter drejede jeg papiret en kvart omgang og stemplede igen, det gentog jeg til jeg havde været hele vejen rundt. Så tørrede jeg stemplet af og placerede det på en af de skrå streger, og gentog processen med at stemple og dreje en kvart omgang 

Til sidst tog jeg det andet blomsterstempel og anbragte mellem to af de første, og fortsatte processen med at stemple og dreje. Det skal gøres af to omgange.
Så var det tid til at farvelægge, jeg brugte en lys lilla zig brush, jeg malede kun i bunden af bladene, og en lille smule på spidsen
Jeg brugte en vandpensel til at fordele farven, fra bunden af bladet og mod midten, og fra spidsen af bladet mod midten.
Jeg synes kransen var lidt bar, og ville gerne have noget mere fylde end bladene i stempelsættet kunne give. I min søgen efter "noget andet" stødte jeg på mine peg-stamps og der var et par stykker der kunne bruges.
Jeg stemplede dem på begge sider af kransen, og gik dem efter med en grøn zig-brush, denne gang brugte jeg ikke vand.

 Til sidst var det bare at montere kransen på et kort med en lilla matte og tilføje lidt bling.


Jeg legede lidt videre med nogle af de andre stempelsæt:

Her har jeg igen brugt blomsterne fra Tillykke med blomster til kransen. Derudover har jeg brugt banner med en af de nye tekster.
Blomsterne er farvelagt med promarkers, og banneret med en chameleon tusch




Trøjen fra sættet Stjernespiller er farvelagt med promarkers og teksten er efterfølgende embosset på.
Jeg har også embosset boldene, klippet dem ud og sat dem på med skumpuder.
For at bryde noget af den hvide baggrund har jeg givet den lidt farve med Distress Oxide Ink, broken china


Jeg har før brugt gulerødderne i stemplet Bunny Love som baggrund, denne gang danner de kransen. Jeg synes det er så flot med farveblyanter på kraft-baggrund, jeg måtte dog ty til akvarelblyanterne for at få kaninen som jeg ville have den.
Teksten er fra sættet Fra Hjertet


Jeg håber jeg har givet lidt inspiration til, at kigge på de små stempler i et stempelsæt, og se om det ikke kan bruges på en lidt anden måde end bare som tilbehør til et hovedmotiv.

God weekend
/Randi

1 kommentar:

Spectrum Noir Tri-blend tusser

I fredags viste vi den første video på vores YouTube kanal . Nemlig en lille gennemgang af de nye tusser fra Spectrum Noir. Tusserne er al...